Esteu aquí: Inici / Idees en moviment / What's up: com vas de salut mental ? Projecte impulsat per Obertament arreu de Catalunya i que es du a terme a VNG en 4 centres de secundària. Té com objectiu trencar amb el tabú i reduir l'estigma de la salut mental entre els i les joves.
L'alulmant de 3r d'ESO de 4 centres de secundària de VNG hi participen. El projecte s'inicia al nostre municipi gràcies a l'impuls de la Regidoria de Salut i la coordinació amb el Servei d'Educació de l'IMET i també implica les entitats del territori relacionades amb la Taula de Salut Mental del Garraf com són Activament i AFFAMG.

A VNG...

L'alumnat de 3r d'ESO de les escoles Pia, Divina Providència, Sant Bonaventura i institut Joaquim Mir participa aquest curs al projecte de lluita contra l'estigma de la salut mental "What's up", que pretén fer caure tabús i prejudicis a les aules de secundària.

ARREU DE CATALUNYA...

En total s'ha implantat a 60 instituts catalans aquest curs, gràcies a la col·laboració d'Obertament amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, amb l'objectiu de trencar amb el tabú i reduir l'estigma de la salut mental entre els joves. Obertament lluita contra l'estigma i la discriminació que pateixen les persones a causa d'algun problema de salut mental i per fer que esdevinguin protagonistes del canvi. Va néixer el desembre de 2010 de la mà dels principals agents socials de la salut mental a Catalunya.

Aquest projecte redueix apropa la salut mental i tranca amb l'estigma amb aqueta a través de la implementació curricular i el servei comunitari. La clau de l'èxit de "What's up" es pot resumir en 3 punts forts: el fet que s'inclogui el testimoni a l'aula de la persona amb experiència de trastorn mental com a part fonamental del programa, la possibilitat que l'institut pugui construir un projecte de centre adreçat a normalitzar la salut mental que perduri en el temps; i l'adaptació curricular i competencial dels materials que s'ofereixen al professorat per treballar a l'aula per mitjà de les diferents assignatures.

La primera avaluació ha demostrat que la iniciativa és capaç de reduir l'estigma a les aules disminuint així les probabilitats de conductes discriminatòries envers l'alumnat que passa per un problema de salut mental. L'èxit del projecte rau en que no cal ser un expert per poder reflexionar i debatre sobre aquests temes, gràcies al fet d'estar vehiculats per mitjà d'unitats didàctiques estructurades. El projecte s'adequa als nous reptes educatius del segle XXI, ja que respon a l'enfocament d'orientació integral i formació de vida de l'alumne, amb materials elaborats per Obertament en forma d'unitats didàctiques.

MÉS INFORMACIÓ.