Esteu aquí: Inici / Idees en moviment / Un grup d’infants dels Centres Oberts de VNG experimenten sobre programació, robòtica i electrònica a través de tallers sobre inclusió digital
Neàpolis, a través del programa Tecnokids, organitza tallers d’inclusió digital entre els i les més joves per tal de promoure la immersió en el coneixement científic i la tecnologia. El taller és una acció preventiva més des de l'Agència d'Innovació Pública per ajudar a evitar la fractura digital assegurant l'accés a la tecnologia i el coneixement al nombre més gran de col·lectius possibles.

El vestíbul de la incubadora Crea&Co de Neàpolis ha estat durant tota aquesta setmana l'espai dels tallers d'inclusió digital, una iniciativa de Neàpolis dins el programa Tecnokids per promoure l'extensió de les noves tecnologies a la població infantil i juvenil. Al llarg de cinc dies una quinzena de participants, nens i nenes usuaris de la xarxa de Centres Oberts de Vilanova, han fet una immersió des del joc i l'experimentació sobre els llenguatges de programació o la robòtica.

En els darrers tres anys aquestes activitats promogudes des de Tecnokids han arribat a gairebé 8.300 estudiants de Vilanova i la comarca. La seva proposta permet normalitzar la inclusió d'activitats vinculades a matèries com electrònica, física, robòtica, programació lligades al lleure complementant l'oferta actual obrint el ventall d'opcions a les matèries relacionades amb les ciències i la societat del coneixement.

En aquest sentit el programa Tecnokids, que es desenvolupa amb la col·laboració dels equips de monitors i empreses especialitzades en l'educació en el lleure, és l'instrument per a fer realitat l'extensió del coneixement tecnològic. En aquesta ocasió el taller ha estat a càrrec de Tecnolab que compta amb una llarga experiència de servei amb una oferta educativa de foment i estímul de les TIC's. Els participants d'aquests tallers han treballat en petits grups el llenguatge de programació a partir de la confecció d'escenaris sobre els quals bastien laberints que, un cop dibuixats sobre les pantalles dels ordinadors havien de provar superant el recorregut de principi a fi abans de passar a programar un nivell superior de dificultat.

L'objectiu és que els tallers incideixin sobre els alumnes estimulant la seva creativitat així com la capacitat de treballar en equip per superar reptes i entrebancs. Un camí que recorren resseguint processos que són propis del mètode científic: identificar el problema, plantejar hipòtesis per resoldre el problema, compartir aquestes idees, arribar a consensos i assajar realment les potencials solucions plantejades, observar el seu comportament i aprendre dels possibles errors rectificant-los.

Més informació